شوره مو بعد از کاشت مو | کاشت مو در اصفهان

شوره مو بعد از کاشت مو

شوره سر یا Pityriasis Simplex Capillitii به معنی ریخته شدن سلول های مرده ی مو است که توسط نوعی قارچ بوجود می آید و نباید آن را با خشکی پوست سر اشتباه گرفت. شوره سر بیشتر در فصل های سرد که هوا خشک است بوجود می آید و تشدید می شود، بنابراین افرادی که در این فصل ها کاشت مو انجام می دهند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به شوره سر هستند. در این مطلب به طور دقیق تری به ببرسی شوره مو بعد از کاشت مو میپردازیم، پس با کلینیک بهین  کاشت مو در اصفهان همراه باشید.

شوره سر بعد از کاشت مو از عوارض جانبی و نادر پیوند مو است، اما بوجود آمدن این عارضه تا یک ماه اول طبیعی است و جای نگرانی ندارد و روی رشد موهای کاشته شده تاثیر نمی گذارد.

شما باید حواستان باشد اگر مدت زمان شوره سرتان طولانی شد باید به پزشک متخصص کاشت مو مراجعه کرده و آن را درمان کنید. زیرا شوره سر باعث بسته شدن منافذ پوست سر، ایجاد جوش، خارش پوست سر و التهاب پوست می گردد و درمان نکردن آن باعث ریزش موهایتان می شود.

انواع شوره سر

شوره سر دو نوع خشک و چرب دارد.

شوره خشک :

معمولا شوره خشک به رنگ سفید است و به راحتی از پوست سر جدا می شود. بیشتر کسانی که موهای خشک دارند دچار این نوع شوره سر می شوند.

شوره چرب :

در بیشتر مواقع رنگ این شوره ها متمایل به زرد است و به پوست سر می چسبند و قابل جدا شدن نیستند، به همین خاطر شوره های چرب باعث ریزش مو در فرد می شوند.

شوره مو بعد از کاشت مو | کاشت مو در اصفهان

عوارض شوره مو پس از کاشت مو

افرادی قبل از کاشت مو شوره سر داشته و آن را درمان نکرده اند بیشتر از دیگر مراجعه کنندگان دچار شوره سر بعد از کاشت مو می شوند. زیرا بعد از کاشت مو، به علت تحریک پذیری پوست، هنگام کاشت مو پوست سرتان بیشتر از قبل دچار شوره خواهد شد.

شوره بعد از کاشت مو نه فقط به علت ظاهر نامناسبی که تکه های آن برای فرد ایجاد می کند بلکه به علت عوارض جانبی آن و تهدید سلامتی فرد اصلا اتفاق خوشایندی نیست. شوره سر عوارض جانبی مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

خشکی پوست سر :

شوره سر، موها و پوست سر را خشک می کند و باعث خارش سر می شود. خاراندن سر و جدا کردن شوره از پوست سر منجر به بیماری و ریزش موهای کاشته شده می شود و باید از آن پرهیز کرد.

جوش :

پوسته های خشک روی پوست باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. که این مسئله منجر به ایجاد جوش روی صورت می گردد. اگر شوره سر دارید و پوستتان نسبت به جوش آسیب پذیر است سعی کنید موهایتان روی صورتتان نریزد زیرا شوره سر، جوش های صورت را بدتر می کند.

ریزش مو :

شوره سر به تنهایی باعث ریزش مو نمی شود بلکه باعث خارش پوست سر می گردد که این مسئله منجر به ریزش مو شما می شود.

پسوریاسیس :

شوره سر می تواند باعث بروز بیماری پسوریاسیس بشود. پسوریاسیس نوعی بیماری پوستی است. که درآن لکه های ضخیم و قرمز رنگ و پوسته روی پوست سر ایجاد می شود.

عفونت چشم :

آماس پلک چشم یکی از شایع ترین عفونت های چشمی است. که علت بروز آن شوره سر می باشد. ویژگی این عفونت قرمزی، التهاب، خارش و بوجود آمدن پوسته هایی شبیه به شوره روی مژه است.

درمان شوره سر

درمان شوره سر راه های مختلفی دارد که به دو دسته سنتی و پزشکی تقسیم می شود. اگر می خواهید شوره سر خود را از روش های طبی و پزشکی درمان کنید. بهتر است از شامپوهای ضد شوره و لوسیون های نرم کننده پوست، به تجویز پزشک متخصص استفاده نمایید.

| برای ورود به صفحه اینستاگرام کلینیک بهین کلیک کنید |

شامپو مناسب برای شوره سر

استفاده از شامپو مناسب زیر نظر پزشک متخصص مو راه خوبی برای کاهش و از بین بردن شوره سر بعد از کاشت مو است.

در بیشتر مواقع استفاده دائمی از یک شامپو باعث شروع فعالیت قارچ ها و ایجاد شوره سر می شود. به همین خاطر توصیه می شود جایگزینی طبیعی تر و ملایم تر برای شست و شو موهای خود انتخاب کنید.

شامپوهای ضد شوره انواع مختلفی دارند که مواد تشکیل دهنده هرکدام متفاوت است.

بهتر است شامپوهای ضد شوره حاوی ترکیبات زیر باشند.

عنصر روی : روی رشد و تکثیر قارچ ها را به شدت کاهش می دهد.
سولفید سلنیوم : این ماده باعث کاهش چربی پوست سر و تولید پوست سر می شود.
قطران زغال سنگ : این ماده یک ضد قارچ طبیعی است.
کتوکونازول : یک ضد قارچ قوی و موثر است که وجود آن در شامپو های ضد شوره بسیار مهم است.
اسید سالسیلیک : باعث از بین رفتن پوسته سر می شود.
روغن درخت چای : این روغن یک ضد قارچ،آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده است.
چای سبز : طبق تحقیقات انجام شده چای سبز قابلیت درمان شوره سر را دارد.

جهت مشاهده فعالیت های کلینیک بهین به کانال آپارات مراجعه کنید.

سایر مطالب کاربردی :

بررسی سن مناسب کاشت مو