علت سردرد پس از کاشت مو | کاشت مو در اصفهان

علت سردرد پس از کاشت مو چیست؟

اگر شما هم این حالت را تجربه کرده اید و یا قصد دارید کاشت مو انجام دهید، این نوشتار از سایت کلینیک بهین کلینیک کاشت مو در اصفهان اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار می دهد تا با خیال راحت این عمل را انجام دهید.
در واقع سردرد پس از کاشت مو در اثر برش های ایجاد شده و استرس هایی است. که حین پروسه ی عمل جراحی کاشت مو روی پوست سر اعمال می شود. این سردرد ها عموما گذرا هستند. با گذشت زمان از شدت آن کاسته می شود و در نهایت چند روز پس از کاشت مو از بین می روند.

همان طور که پیش تر توضیح داده شد، طی جراحی کاشت مو، بخشی از بافت پوست سر که برای کاشت مو در نظر گرفته شده است. به شکل یک نوار باریک از قسمت اهدا کننده یا همان بانک مو استخراج می شود. این بخش هم مانند سایر بافت ها حاوی اعصاب است. ممکن است استرس، کشش و فشاری که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر اعصاب وارد می شود، درد ایجاد کند.

علت سردرد پس از کاشت مو | کاشت مو در اصفهان
کاشت یا عمل پیوند مو، یک عمل جراحی است

این جراحی هم مثل سایر عمل های جراحی، می تواند با عارضه های جانبی همراه باشد. سرگیجه و سردرد پس از کاشت مو یکی از این عوارض است. برخی از مراجعین پس از کاشت مو این حالت را تجربه می کنند. احساس سردرد و سرگیجه پس از کاشت مو کاملا طبیعی است و اصلا جای نگرانی ندارد. در واقع این سردردها به دلیل برش هایی است که پزشک هنگام جراحی پیوند مو روی پوست سر ایجاد می کند.

عارضه ی جانبی داروهای تجویز شده، خوابیدن بیمار به حالت نیمه نشسته، مشکلات عصبی ناشی از قطع مصرف کافئین و سیگار و مشروبات الکلی پس از کاشت مو، اضطراب و استرس پیش از عمل جراحی و دور شدن فرد از اجتماع و منزوی شدن در دوره ی پس از کاشت مو، می توانند از دیگر دلایل بروز سر درد باشند.

| جهت مشاهده پیج اینستاگرام کلینیک بهین کلیک کنید |

آیا سر درد و سرگیجه پس از کاشت مو می تواند خطرناک باشد ؟

کاشت مو حتی با استفاده از دستگاه ها و روش های بسیار پیشرفته می تواند دردناک باشد. اگرچه خفیف و قابل تحمل است اما بهتر است آمادگی آن را داشته باشید. میزان عوارضی مثل درد و گستردگی آن پس از جراحی کاشت مو، از هر بیمار به بیمار دیگر متغیر است. توانایی ترمیم و بازسازی بدن و به طور کلی ویژگی های فیزیکی هر بیمار بر سرعت و روند بهبودی بافت ها بسیار تاثیر گذار است.

به طور کلی سردرد و سرگیجه پس از کاشت مو خطر جدی محسوب نمی شود. و جای نگرانی برای آن وجود ندارد. مگر این که به طور غیرطبیعی شدید و طولانی مدت باشد. در این صورت باید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید. در غیر این صورت می توانید برای کنترل این سردرد از مسکن های بدون نیاز به نسخه استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم :

درمان خارش بعد از کاشت مو و ابرو