پیشگیری از سر درد پس از کاشت مو | کاشت مو در اصفهان

پیشگیری از سر درد پس از کاشت مو

در این مطلب به بررسی پیشگیری از سر درد پس از کاشت مو می پردازیم پس با متخصص کاشت مو در اصفهان همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم.

آب کافی بنوشید

مصرف آب کافی در طول شبانه روز، به روند بهبودی شما کمک کرده و مانع از بروز سردرد می شود. کم آبی فشار خون را کاهش داده و باعث احساس سرگیجه می شود. حتی کم آبی های خفیف هم روی شما اثر می گذارد و سردرد و سرگیجه ایجاد می کند.

کافئین مصرف نکنید

در بسیاری از موارد مصرف کافئین باعث افزایش سردرد های بعد از کاشت مو می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که تا مدتی پس از کاشت مو از مصرف نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه خودداری کنید.

پیشگیری از سر درد پس از کاشت مو | کاشت مو در اصفهان

از کمپرس گرم استفاده کنید

همان طور که گفته شد، کمپرس گرم هم می تواند تسکین دهنده ی سردردتان باشد. تمرینات تنفسی نیز برای کاهش سردرد ها موثرند. با تنفس های عمیق و متناوب اکسیژن بیشتری به ناحیه ی جراحی شده می رسد و به این ترتیب سردرد کاهش می یابد.

استرس و اضطراب خود را کنترل کنید

ممکن است سردرد و احساس سرگیجه ی بیمار ناشی از اضطراب و استرس جراحی باشد. افرادی که اضطراب و استرس دارند نسبت به افراد دیگر تحریک پذیرتر هستند. از طرفی این حالت بی قراری باعث می شود که تحرک بیشتری داشته باشند. تحرک زیاد و بی قراری در شرایط پس از عمل می تواند سردرد و سرگیجه ایجاد کند.

| جهت مشاهده پیج اینستاگرام کلینیک بهین کلیک کنید |

سعی کنید استرس تان را کنترل و آرامش خود را حفظ کنید. در طول جراحی و پس از آن هیچ خطر جدی ای سلامت شما را تهدید نمی کند. بنابراین با خیال راحت این جراحی را انجام دهید و نگران نباشید. در تمام طول جراحی، پزشک متخصص و کادر درمانی کلینیک مراقب سلامتی شما هستند. در صورت بروز هر ناراحتی پس از عمل نیز، پزشک شما در دسترس است و می توانید به او مراجعه کنید. اما اگر میزان استرس و اضطراب تان به حدی است که ممکن است روند درمان را مختل کند، حتما پیش از آغاز پروسه ی جراحی در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

در نهایت سردرد و سرگیجه ی پس از جراحی کاشت مو، گذرا و قابل پیشگیری است و جای نگرانی ندارد. اما اگر به طور غیرطبیعی و شدید ادامه پیدا کرد، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید تا علت را بررسی و آن را درمان کند.

بیشتر بخوانیم :

درمان خارش بعد از کاشت مو و ابرو