کاشت مو در اصفهان | دلایل ریزش موی سکه ای

علل ریزش موی سکه‌ای

ریزش موی سکه‌ای هنگامی اتفاق می‌افتد که گلبول‌های سفید که نقش اصلی را در سیستم ایمنی بدن بر عهده دارند، به سلول‌های تشکیل‌دهنده فولیکول مو حمله می‌کنند و باعث از بین رفتن و یا کاهش قابل ملاحظه سرعت تولید آنها می‌شوند. هنوز علت اینکه چرا سیستم ایمنی بدن به این شکل فولیکول‌های مو را مورد حمله قرار می‌دهد، به درستی شناخته نشده است.

بیشتر مطالعه کنید :

آلوپسی آرئاتا یا ریزش مو سکه ای

علیرغم آنکه دانشمندان هنوز در مورد علت بروز این تغییرات اطمینان کافی ندارند، اما به نظر می‌رسد که عوامل ژنتیکی هم در بروز آلوپسی سکه‌ای نقش دارند، زیرا احتمال بروز این عارضه در افرادی که قبلاً یکی از اعضای خانواده یا فامیل نزدیک آنها به آن مبتلا شده است، بیشتر است. در واقع از هر پنج نفری که به عارضه ریزش موی سکه‌ای مبتلا می‌شوند، یک نفر قبلاً در بین اعضای خانواده خود سابقه ابتلا به این بیماری را داشته است.

کاشت مو در اصفهان آلوپسی آرئاتا یا ریزش مو سکه ای

نتایج تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام شده است حاکی است که بسیار از افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به آلوپسی را دارند، سابقه ابتلا به سایر بیماری‌های خود ایمنی از قبیل آتوپیک (یک بیماری که باعث افزایش “درد و حساسیت‌های شدید” یا واکنش‌های “هیپر آلرژی” در بیمار می‌شود)، تیروئید و ویتیلیگو (لک و پیس) را نیز در بین اعضای فامیل و خانواده خود دارند.

نکته مهم دیگر در مورد بیماری ریزش موی سکه‌ای آن است که علیرغم آنچه که خیلی از افراد تصور می‌کنند، شواهد علمی چندانی در تأیید ارتباط این بیماری با استرس‌های روحی و روانی به دست نیامده است. این احتمال وجود دارد که استرس بسیار شدید بتواند نقش تحریک کننده این عارضه را داشته باشد، اما تحقیقات جدیدتر نشان داده است که عوامل ژنتیکی در بروز آن نقش مهم‌تری دارند.

مطالب پیشنهادی مرتبط :

علائم ریزش مو