کاشت مو در اصفهان - نقش بیماری خوره در ایجاد ریزش مو

نقش بیماری خوره در بروز ریزش مو

خوره یا جزام یک نوع عفونت باکتریایی پیش رونده است که در ابتدا به عصبها و سیستم تنفسی فرد آسیب می رساند. خوره باعث جراحت های پوستی ، تخریب عصب ها و ضعف عضلانی نیز می شود.

از سوی دیگر خوره انواع مختلفی دارد که وقتی سیستم ایمنی بدن قوی است اثرات کمی بر فرد می گذارد اما وقتی سیستم بدنی فرد ضعیف است اثرات مخربی به جای می گذارد.

در برخی از انواع خوره، اثراتی مثل آسیب زدن به پوست و ریزش مو مشاهده می شود در نتیجه گاهی اوقات افرادی که دچار ریزش مو می شوند بعلت بیماری خوره یا همان جزام است!

خوره به وسیله تماس با مخاط فرد مبتلا به عفونت شدید گسترده می شود بخصوص وقتی فرد دچار سرماخوردگی شده است. البته امروزه این بیماری در کشورهای معدودی شیوع دارد و علائمی مانند ضعف عضلانی، بی حسی دست بازو پا و رانها و جراحت های پوستی دارد بطوری که پوست زخم شده حساسیتش را نسبت به گرما و درد از دست می دهد.

شناسایی بیماری خوره در لابراتوار و توسط پزشکان متخصص ممکن می شود. راه های درمانی این بیماری نیز اصوولا استفاده از چند نوع آنتی بیوتیکی است که توسط متخصصین تجویز می شود.

بیشتر بخوانید : پاسخ به سوال متداول: دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو و مو خوره

راه پیشگیری از ابتلا به خوره، عدم تماس نزدیک و طولانی مدت با افرادی است که دچار عفونتهای شدید شده اند زیرا همانطور که گفتیم این بیماری اثرات مخربی بر روی کل سیستم بدن می گذارد و حتی می تواند باعث ریزش مو و تخریب لایه های پوست شود.

البته مشکلات پوست و مو به هر دلیلی که باشد باید تحت نظر پزشکان متخصص درمان شود چون امروزه راه های درمانی موثری برای مشکلاتی مانند ریزش مو و طاسی در دنیا رایج شده است از جمله روش درمانی دائمی کاشت مو.

در تعریف کاشت مو می توان گفت کاشت مو در واقع جابجا کردن مو از ناحیه ای به ناحیه دیگری است که دچار ریزش مو شده است که این جابجایی به روشهای مختلفی انجام می شود به طوری که امروز شاهد هستیم .

کاشت مو اصفهان